Jag skrev ju i maj om att vi bokat flygresan till och från vår schweiziska tågluff med SAS.

Du kan läsa det inlägget här.

På grund av ett fel i SAS bokningssystem, såg det under pågående bokning ut som att bagage ingick i min resa. Och efter avslutad och betald bokning ingick det inte längre på hemresan.

Jag tog skärmdumpar från bokningen och skickade in ett ärende till SAS Customer Care direkt. Nu, efter avslutad resa fick jag ett svar från SAS. Ett mycket trevligt och korrekt svar, där man meddelande att man ber om ursäkt och beklagar hur det blev. Jag kommer att ersättas för de extra utgifter jag haft för att lägga till bagage till hemresan.

Slutet gott allting gott då eller?

Alltså ja, absolut. Jag är inte den som är långsint på något sätt. SAS hade ett fel i sitt system, de tog ansvar för det och ersatte mig för de extra kostnader som detta fel orsakade för mig.

Men samtidigt. Jag kan inte låta bli att tycka att det är lite synd att SAS kundtjänst, som alltså är en helt annan avdelning än Customer Care, har hanterat detta så klantigt. Jag har ju ringt flera gånger och försökt prata med kundtjänst om det som inträffat och de har verkligen bemött mig på ett tråkigt sätt. Särskilt nu som SAS när man väl satt sig ner och tittade på ärendet faktiskt gav mig rätt. Tänk om jag hade fått prata med rätt person direkt, faktiskt fått möjlighet att förklara hela mitt ärende, utan att bli avbruten och fått korrekta svar och om vi hade kunnat reda ut detta på en gång. Så mycket enklare det hade varit. Så mycket bättre intryck jag fått av SAS då. Det känns så onödigt på något sätt. Och så tråkigt.

Läs också: 4 flyg-grejer som jag funderar på just nu

Vill du läsa om fler av våra resor? Glöm inte att gilla 4000mil på Facebook.

 

Etiketter

2 kommentarer

  1. SAS har ju ”outsourcat” flera funktioner. Det kan vara så att det du kallar kundtjänst är outsourcing (de har inte fulla befogenheter) och Customer Care ”riktiga” SAS-anställda?

    • Gunilla Yourstone

      Åh intressant, visste jag inte. Så kan det absolut vara, för det kändes verkligen att de hade noll befogenheter, inte kunde svara på frågor och bara ville att jag skulle lägga på så att de kunde börja andas normalt igen.

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *